Misja Gimnazjum w Chalinie

Służymy młodzieży z trudnościami we właściwym funkcjonowaniu społecznym, doświadczonej niepowodzeniami szkolnymi i poczuciem braku sukcesów życiowych.

Szczególnym wyzwaniem naszej szkoły jest przywrócenie uczniom wiary we własne umiejętności, umożliwienie osiągnięcia sukcesu, nauczenie odpowiedzialności za własne wybory, decyzje i zachowania.

Naszym podstawowym zadaniem jest stworzenie szkoły przyjaznej, bezpiecznej, stymulującej rozwój psychiczny uczniów, ze zwróceniem szczególnej uwagi na kształtowanie systemu wartości.

Podstawą naszego działania jest wspieranie ucznia w trudnych sytuacjach szkolnych i życiowych oraz wspieranie rozwoju na miarę jego własnych potrzeb i możliwości.

Nasz cel chcemy osiągnąć dzięki współpracy całej społeczności szkoły tj. uczniów, nauczycieli, rodziców i władz szkolnych, opartej na dialogu i wzajemnym szacunku.

Spośród innych szkół wyróżnia nas koncepcja pracy, otwartość na problemy dziecka i jego rodziny umożliwiająca wyrównanie braków szkolnych, uwzględniająca metody korekcyjno - wychowawcze stosowane przez profesjonalną kadrę pedagogiczną, znającą i rozumiejącą szkolne i życiowe problemy młodzieży. Dążymy do tego, aby nasi uczniowie maksymalnie rozwinęli swoje umiejętności i postawy w aspekcie: intelektualnym, duchowym, społecznym, emocjonalnym i fizycznym, ich rodzice darzyli nas zaufaniem i aktywnie wspierali nasze działania, nauczyciele mieli pełną satysfakcję z wykonywanej pracy, a szkoła cieszyła się uznaniem całego środowiska.

 

Wizja Gimnazjum

Chcemy być szkołą w której:

Uczniowie:

  • uczęszczają chętnie na zajęcia, nie tylko z obowiązku,
  • czują się w szkole bezpiecznie, traktowani z życzliwością i otwartością na ich problemy,
  • aktywnie uczestniczą w życiu szkoły, identyfikując się z jej tradycją, 
  • wzajemne relacje opierają na szacunku, pomocy i współdziałania,
  • mogą liczyć na zrozumienie i pomoc ze strony nauczycieli,
  • aktywnie uczestniczą w zajęciach edukacyjnych oraz pozalekcyjnych,
  • darzą zaufaniem i szacunkiem wychowawców i pracowników szkoły,
  • zarówno w szkole jak i poza jej murami przestrzegają zasad kulturalnego zachowania,
  • uczą się dokonywać trafnych i odpowiedzialnych wyborów życiowych.

Rodzice:

  • współtworzą wraz z Radą Pedagogiczną „społeczność szkolną”,
  • uczestniczą w procesie wychowania dzieci i współpracują z wychowawcami,
  • mają wpływ na organizację działań szkoły i pomagają w rozwiązywaniu problemów szkoły.

Nauczyciele:

  • mają pełne kwalifikacje i stałą możliwość ich podnoszenia,
  • wyróżniają się kulturą osobistą, sumiennością i ogromną otwartością na potrzeby uczniów,
  • cieszą się autorytetem, budzą zaufanie uczniów i ich rodziców,
  • dostosowują swoje wymagania do potrzeb i możliwości ucznia, 
  • potrafią dostrzec i rozwinąć uzdolnienia i zainteresowania uczniów, 
  • współpracują z rodzicami i innymi osobami oraz instytucjami wspierającymi rozwój uczniów
  • służą uczniom pomocą w rozwiązywaniu ich problemów edukacyjnych i życiowych.